Dagens Næringsliv søker Strategisk rådgiver - SMB
Bedriftsavdelingen i DN jobber mot norsk næringsliv og tilbyr skreddersydde nyhetstjenester for bedrifter. Nå søker vi en strategisk rådgiver som vil være med på vinnerlaget! Du må tørre å utfordre kunden med tydelig kommunikasjon og gjennomslagskraft. I stillingen jobber du systematisk mot SMB-bedrifter med salg av skreddersydde abonnementsløsninger. Stillingen inngår i bedriftsavdelingen, som samarbeider tett med markeds- og kundesuksessavdelingen. Digitalisering står sentralt for DN som mediehus for å kunne utvikle de beste tjenestene for våre lesere. Du får jobbe med de nyeste digitale produktene og ta del i både utvikling og gjennomføring av salgskonsepter og markedsaktiviteter. Du vil ha eierskap til hele prosessen, og være ansvarlig rådgiver i kundeforholdet som følger. Som strategisk rådgiver vil du være tett på markedet og bidra til at DN øker sine markedsandeler.
Dette vil være en del av din hverdag:
- Ansvar for eget salgsbudsjett og utvikling av kundeportefølje
- Rådgi kunder om de ulike abonnement- og bedriftsløsningene DN kan tilby, med fokus på digitale produkter;
- Videreutvikle og selge inn nye og eksisterende salgskonsepter
- Planlegge og gjennomføre salgs- og markedsaktiviteter
- Avtaleinngåelser og kontraktsansvar for egen kundeportefølje
- Behovskartlegging og risikovurdering av potensielle kunder
- Holde seg oppdatert på bransjeutvikling og nyheter innen relevante bransjer
- Sikre implementering og leveranse i henhold til inngåtte avtaler/kontrakter
Vi leter etter deg som...
Er selvmotiverende og drives av resultater, har god forretningsforståelse og tør å utfordre kunden. Du jobber selvstendig og trives med variasjonen av korte og lange salgsprosesser. Det vil være en stor fordel om du av natur er proaktiv og løsningsorientert, og at du evner å se nye muligheter! Vi ser for oss en person som jobber strukturert og innsiktsbasert, og som samtidig mestrer kunsten å prioritere. Evne og vilje til å sette seg inn i kundens behov er avgjørende for stillingen. Du bør kunne vise til erfaring med konseptutvikling og B2B salg og ha god brukerkompetanse innenfor nødvendige verktøy og IT-løsninger for innsikt, rapportering og CRM (for eksempel ClikView, ClikSense og SuperOffice). Den vi søker har gjerne relevant høyere utdanning, men erfaring med rådgivning og salg, samt en brennende interesse for digital utvikling og digitale løsninger, kan kompensere. Gode kommunikasjonskunnskaper på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig er et krav. Har vi nettopp beskrevet deg? Da ser vi frem til å motta din søknad.
Dette sier de ansatte om å jobbe i DN:
"Det er utrolig motiverende å selge et produkt som er under stadig utvikling, som er viktig og som man er skikkelig stolt av."
-Helena Ahlmén, Key Account Manager og partneransvarlig i bedriftsavdelingen
"DN som arbeidsgiver oppfordrer til personlig utvikling, vekst og en reise inn i en ny tid. Å være en del av et arbeid som utfordrer nåtiden og former fremtiden innen vår bransje er veldig spennende."
- Per Erik Frønes, Grafisk designer
"Å jobbe i et selskap med en attraktiv målgruppe og merkevare er en takknemlig jobb, men også en motivasjon for å utvikle de beste produktene og tjenestene vi klarer."
- Julie Lundgren, strategi- og produktdirektør
"Det som motiverer meg til å gi jernet for DN, er hvor stolt jeg er av hvordan vi løser samfunnsoppdraget vårt som mediehus."
- Tinna Gudmundsdottir, Målgrupperedaktør
Om Businesspeople Rekruttering:
Businesspeople tilbyr rekruttering og bemanning av stillinger på leder-, mellomleder- og spesialistnivå innen økonomi, lønn og regnskap, salg og markedsføring, administrasjon, og HR og personal. Gjennom Vikarpartner har vi vært totalleverandør av bemanningsløsninger siden 1989. Da rekruttering og bemanning til stillinger på høyere nivå er blitt en vesentlig del av vår virksomhet, har vi valgt å operere denne delen av selskapet under Businesspeople.